10 Ekim 2014 Cuma

Global Pazarlama Şirketi

Rekabetçi ürünler üretebilmenin bir yolu da ürettiğimizi daha çok adette satabilmemize bağlı.
Sadece yurt içi pazarına yönelik üretim yapan bir firmanın hedeflenen noktalara gelmesi çok güçtür.
Global pazarlama yeteneğine sahip firma sayımızın azlığı bu pazarlama işinin daha farklı bir yöntemle yapılmasını gerektiriyor.  Bu amaçla global pazarlama şirketlerinin kurulmasını öneriyorum.

Global Pazarlama Şirketleri'nin görevleri:
- Ürünlerin ihraç işlemleri, yurt içinde teslim alınıp yurt dışına taşınması işlerini organize etmek. Bu ülke içindeki pazarlama şirketinin görevi.
- Yurt dışındaki pazarlama şirketlerinin görevi (her ülke için en az bir şirket). İlgili ülkede malların pazarlanma ve satış işlerini yönetmek, mal ithal işlemlerini yapmak, gerekli onayları almak, malları depolayıp ilgili ülke içinde müşterilere teslim edilmesini sağlamak.

Yurt dışında kurulacak internet satış siteleri ile malların pazarlanması hedeflenmektedir. Bu sitede ağırlıkta ülkemiz malları satılacak ancak ilerleyen zamanda başka ülkelerin malları da burada pazarlanabilecektir.

Genel amaç üreticiyi ihracat bürokrasisinden kurtarmak ve büyük bir pazarın içinde yer alarak satışlarını kolaylaştırmak.

Sistem istenildiği gibi çalıştığında yurt dışından bir sipariş geldiğinde ilgili üreticiye üretim evri iletilip sonra üreticinin ürünü pazarlama şirketine iletmesi yeterli olacaktır. Sonraki işlemler pazarlama şirketi tarafından yürütülecektir.

Burada önemli olan birkaç konu:
- Üreticilerin belirli kriterlere sahip olması (Kalite standartı, mali güç, mali şeffaflık...).
- Üreticilerin ilgili yurt dışı standartlarına uygun üretim yapabilmeleri

Zaman içinde faaliyet gösterilen ülke potansiyeline de bağlı olarak pazarlama ve satış faaliyetlerinde detaylandırmalara gidilmelidir. Mesela fiziksel mağazaların açılması. Ürün ve sektöre bağlı özel satış ve pazarlama ekipleri.

Dış ülkelerdeki yapılanma ürünlerin satış sonrası destek ve garanti hizmetini verebilecek altyapılar da oluşturmalıdır. Buna ek olarak zaman içinde ürünlerle ilgili ambalajlama (hediyelik), ürünlerin kişiselleştirilmesi (ürünlere isim yazma veya logo ekleme) gibi ek hizmetlerin de verilebilmesi önemlidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder