10 Ekim 2014 Cuma

E-Devlet

Stratejik planların daha hızlı ve az sorunla hayata geçirilmesinde bürokrasinin akıcılığı da çok önemlidir.

Mevcut E-Devlet yapısı iki aşamada iyileştirilebilir.
İlki kısa vadede sonuç almaya yönelik hızlı hareket etmeye olanak sağlayan düzenlemeler.

İkincisi ise sistemin komple baştan oluşturulmasını içerir. Bu aşama ilki ile aynı anda başlayabilir. Ancak daha uzun süreceği muhakkaktır.

Yeni E-Devlet sistemi ile hedeflenenler:
- Devlet kurumlarının kullandığı yazılım altyapısının aynı sisteme dayanması. Milli E-Devlet platformu.
- Kurumların ihtiyaçları için ayrı ayrı yazılımlar geliştirmek yerine tek bir sistem geliştirilerek ihtiyaçlar karşılanmalı.
- Yazılım altyapısı tek bir merkezden yönetilmeli. Kurumlar sadece bu hizmetten yararlanan birer kullanıcı olmalı.
- Servis bazlı altyapı sayesinde her platformdan hizmet verilebilmeli (Kurum içi bilgisayar ağı, internet üzerinden bilgisayarlar, internet üzerinden mobil cihazlar).
- E-İmza ve benzeri sistemlerin kullanımı yaygınlaştırılıp kağıt bürokratik evrakların yerini dijital evraklara bırakması sağlanmalı.
- Özel kuruluşlar ve şahıslar devlet ile ilgili bürokratik işlerinin çoğunu herhangi bir kuruma gitmeden E-İmza ve benzeri altyapıları kullanarak yapabilmeliler.
- Tek bir altyapı sayesinde sistemin güvenilirliği, yönetilebilirliği ve geliştirilebilirliği ciddi şekilde iyileştirilmeli.

E-Devlet yapısı E-Belediye, E-Üniversite, E-Okul, E-Hastane gibi daha özel konuları da kapsayacak şekilde kapsamı genişletilmelidir.

Merkezi veri sistemi ile özel kuruluş ve şahıslarla ilgili tüm verilere tek bir noktadan ulaşmak mümkün olabilecektir.  Bunun avantajlarına bir örnek bankaların istihbarat sisteminin iyileşmesi sonucunda daha az evrakla kredi alınabilmesi ve risklerin daha net görülebilmesi. Aynı şekilde yurt dışı vize başvuruları da bu sistem üzerinden yapılabilir. Şahıs sistemden ilgili konsolosluğun kişisel verilerine belirli bir süre erişmesine izin verebilir.  Bunun gerçekleşebilmesi için merkezi veri sisteminde sadece devlete ait bilgilerin değil, mahalli kuruluşların ve özel sektöre ait verilerin de (banka hesap bilgileri gibi) bulunması gerekmektedir.

E-Devlet ile kağıt bürokrasisi dijital hale getirilmelidir. Kağıt faturalar ve resmi belgeler kaldırılmalı yerinlerini E-Faturalar ve E-Belgeler almalıdır. Bu sistemler teşvik edilmelidir. Örnek olarak E-Fatura'yı destek kapsamında daha çok E-Fatura kesen firmaların daha az gelir vergisi ödemesi sağlanabilir.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder